Asiana Airlines zostały ukarane grzywną w wysokości 8,7 miliona dolarów amerykańskich przez Koreańską Komisję ds. Sprawiedliwego Handlu za naruszenie warunków fuzji z Korean Air. Asiana Airlines – mimo kategorycznego zakazu – podnosiły ceny biletów na lukratywnych trasach.
Zatwierdzając fuzję, regulator antymonopolowy w Korei Południowej nakazał liniom lotniczym przekazanie niektórych tras konkurentom, aby zapobiec kontroli monopolistycznej. Wymagała również, aby średnie ceny biletów utrzymywały się poniżej ustalonego limitu, liczba dostępnych miejsc nie była zmniejszana, a jakość usług, w tym limity bagażu i odstępy między siedzeniami, była utrzymana do 2034 roku.
Okres zgodności z przepisami dotyczącymi fuzji wynosi dziesięć lat od daty zatwierdzenia fuzji, a obie linie lotnicze – które otrzymały ostateczną zgodę na fuzję 12 grudnia 2024 roku – naruszyły umowę w ciągu niecałego roku, podnosząc średnie ceny biletów lotniczych ponad dopuszczalny limit. Pułap, ustalony podczas przeglądu fuzji, zabraniał podwyżek cen biletów powyżej poziomów z 2019 roku., skorygowanych o inflację.
W pierwszym kwartale 2025 roku Asiana Airlines podniosły ceny biletów lotniczych ponad zatwierdzony limit na czterech trasach, naruszając warunki umowne. Największą podwyżkę odnotowano na trasie Seul – Barcelona (bilety na przeloty w klasie biznes), gdzie średnie ceny biletów wzrosły o 28,2 proc.
Ceny biletów na rejsy klasie biznesowej między Seulem a Frankfurtem nad Menem i Rzymem-Fiumicino również przekroczyły dozwolony limit o odpowiednio 12,5 i 8,4 proc. Asiana Airlines podniosły także ceny biletów na loty do Wiecznego Miasta w klasie ekonomicznej – w tym przypadku wzrost cen biletów wyniósł 2,9 proc. Przewoźnik nie wahał się podnieść o 1,3 proc. cen lotów na krajowej trasie między Gwangju a wyspą Czedżu.
Analiza cen biletów poskutkowała nałożeniem na Asiana Airlines kary grzywny w wysokości 12,1 miliarda wonów koreańskich, czyli około 8,7 miliona dolarów amerykańskich. Grzywna ta jest najwyższą karą nałożoną w Korei Południowej za naruszenie przepisów dotyczących fuzji od 1991 roku.